Thursday, September 13, 2018

အဘဘိုးမင္းေခါင္

ဘိုးမင္းေခါင္ ဘိုးမင္းေခါင္ (ခ) ေအာင္မင္းေခါင္ အဘဘိုးမင္းေခါင္သည္ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကာလမွစ၍ယေန႔တိုင္လြန္စြာထင္ရွားေသာသာသနာျပဳဘိုးေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ခန႔္တြင္ ပုပၸါးေတာင္ေပၚႏွင့္ အနီးအနားေဒသမ်ားတြင္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ေလ့ရွိသည္။ပထမံဘိုးဘိုးေအာင္ကဲ့သို႔ပင္အလ်င္းသင့္သလိုဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားအားကူညီေစာင့္ေရွာက္ေလ့ရွိသည္။မေကာင္းသူကိုပယ္ေကာင္းသူကိုကယ္တတ္သည္။စိတ္ထားေကာင္းမြန္သူ၊ရိုးသားေျဖာင့္မတ္သူမ်ားကိုအထူးကူညီေစာင့္ေရွာက္ေလ့ရွိသည္။ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ဟူ၍လည္း တစ္ခ်ိဳ႕က ေခၚၾကသည္။ ရတနာသုံးပါး၏ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အထူးယုံၾကည္ေလးစားဦးထိပ္ပန္ဆင္သူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶသာသနာတည္တံ့ျပန႔္ပြားေရးအတြက္ တတ္စြမ္းသ၍ အထူးကူညီပံ့ပိုးခဲ့ေသာ ဘိုးေတာ္ျဖစ္သည္။ စကားေျပာရာတြင္ရွင္းရွင္းႏွင့္ျပတ္ျပတ္ေျပာတတ္သည္။တစ္ဘဝကဥကၠလာပမင္းႀကီးျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ဟုဆိုသည္။ အဘဘိုးမင္းေခါင္သည္ ေရႊတိဂုံဘုရားဒကာ ဥကၠလာပမင္းႀကီးျဖစ္သည့္ဘဝတြင္ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ ဦးဘဦးသည္ ဥကၠလာပမင္းႀကီး၏ သားေတာ္ မင္းနႏၵာမင္းသားျဖစ္ခဲ့သည္။ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ႏွင့္ မင္းနႏၵာ ဇာတ္လမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာျပည္သူမ်ား ရင္းႏွီးသိကၽြမ္းၿပီးသားျဖစ္သည္။ အေနအထိုင္ရိုးသားသည္။ တိုက္ပုံ၊ စြပ္က်ယ္ ႏွင့္ ပုဆိုးကြက္တို႔ကို ဝတ္ဆင္ေလ့ရွိသည္။ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ ဥကၠလာဦးဘုရားဒကာ ဦးဘဦးႏွင့္ ဇနီး ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ ေဒၚတင္လွ မိသားစုအား သူ၏ဓာတ္ပုံကို ပထမဦးဆုံးရိုက္ကူးခြင့္၊ ယင္းဘိုးမင္းေခါင္ဓာတ္ပုံမ်ားအား ျမန္မာနိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးသို႔ လႉဒါန္းခြင့္ျပဳခဲ့သည့္အျပင္ အဘ၏ဆံပင္မ်ားကိုလည္း ဦးဘဦး+ေဒၚတင္လွ မိသားစုသို႔ ေပးအပ္ခဲ့သည္ဟု ၿမိဳ႕မ-ျမင့္ႂကြယ္က အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္တကြ မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ (အဘ ဘိုးမင္းေခါင္၏ ခြင့္ျပဳေသာ ဦးဘဦး၏ ကင္မရာ နကၠတစ္၌သာ အဘ၏ ဓာတ္ပုံကို ထင္ေစၿပီး ထိုစဥ္က ပုပၸါးေတာင္ေပၚတြင္ရွိေသာ၊ ဓာတ္ပုံရိုက္ကူးေသာ အျခားဘုရားဖူးမ်ား၏ ကင္မရာ နကၠတစ္ တြင္မူ အဘ၏ပုံ ထင္ေပၚျခင္း မရွိသည္ကို ဦးဘဦး၏သမီးျဖစ္သူ ေယာဂီ ေဒၚအမာ (ခ) ေဒၚျမင့္ျမင့္ဝင္းက ကိုယ္ေတြ႕ေျပာျပခဲ့ပါသည္။) တစ္နိုင္ငံလုံးသို႔ ဦးဘဦး+ေဒၚတင္လွလႉဒါန္းခဲ့ေသာအဘဘိုးမင္းေခါင္၏မ်ားစြာေသာဓာတ္ပုံမ်ားအနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဘားလမ္းေန ဗိုလ္မႉးသိန္းထြန္းအိမ္တြင္ ၃ ေပ x ၄ ေပ အရြယ္ရွိ အဘဘိုးမင္းေခါင္ပုံသည္ ယေန႔တိုင္ ျမင္ေတြ႕နိုင္ပါသည္။ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအၾကား ဘိုးမင္းေခါင္သည္ အလြန္ထင္ရွားသူျဖစ္ေပသည္။ဘိုးေတာ္မယ္ေတာ္(သို႔တည္းမဟုတ္)ဝိဇၨာမ်ားကိုယုံၾကည္ကိုးကြယ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဘိုးမင္းေခါင္ သည္ အလြန္အေရးပါေသာ ထြက္ရပ္ေပါက္ဘိုးေတာ္တပါးျဖစ္သည့္ျပင္ အလြန္တန္ခိုးႀကီးသည္ဟု ယုံၾကည္ေနၾကသည္။ ဘိုးမင္းေခါင္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ သက္ေသအေထာက္အထားမ်ားကလည္း အထင္အရွားရွိေနသည္က ယင္းတို႔ယုံၾကည္မႈကို ပိုမိုခိုင္ျမဲေစ၏။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဝင္ဒါမီယာရပ္ရွိ ေဗာဓိကုန္းတြင္ ေဗာဓိကုန္းေစတီေတာ္ျမတ္ရွိသည္။ ထိုေစတီေတာ္အတြင္းတြင္ ဘိုးမင္းေခါင္အိပ္ခဲ့ေသာ သလြန္၊ ဘိုးမင္းေခါင္အသုံးျပဳခဲ့ေသာ ေရေႏြးပန္းကန္မ်ားႏွင့္ အျခားအသုံးအေဆာင္မ်ားက ယခုတိုင္ရွိေနေသးသည္။ ဘိုးမင္းေခါင္သည္ ထိုေနရာမွပင္ ထြက္ရပ္ေပါက္ခဲ့သည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏။ ထိုမၽွမက ထင္ရွားေသာ ပုပၸားေတာင္ေတာ္တြင္လည္း ဘိုးမင္းေခါင္ေနထိုင္သြားသည့္ ေနရာအမွတ္အသားမ်ားရွိေနေပသည္။ အမွန္စင္စစ္ဘိုးမင္းေခါင္သည္ပထမံထြက္ရပ္ဂိုဏ္းႀကီ၏အႀကီးအကဲေခါင္ခ်ဳပ္ပထမံဘိုးမင္းေခါင္ပင္ျဖစ္သည္။ ပထမံဂိုဏ္းဆိုသည္မွာလည္း ျမန္မာရာဇဝင္တြင္ ဘိုးေတာ္ဦးဝိုင္းအုပ္စိုးစဥ္ အခ်ိန္က အလြန္အစြမ္းထက္သည့္ ပထမံဘိုးဘိုးေအာင္ ေပၚေပါက္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေပါက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဘိုးဘိုးေအာင္သီခ်င္းမ်ား ဘိုးဘိုးေအာင္ကိုတင္စားေသာ ေတးသီခ်င္းမ်ား ေပၚေပါက္လာသည္အထိ ျမန္မာတို႔အၾကား ဘိုးဘိုးေအာင္က ဩဇာႀကီးမားခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ရတနာသုံးပါးတို႔ကိုသာ အထြဋ္အျမတ္ထား၊ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေလ့ရွိတတ္ၾကေသာ္လည္း ဘိုးဘိုးေအာင္မရွိသည့္(ထြက္ရပ္ေပါက္ၿပီးသည့္) ေနာက္ ႏွစ္အတန္ၾကာတြင္ ဘိုးမင္းေခါင္က ဘိုးဘိုးေအာင္ေနရာတြင္ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ဘိုးဘိုးေအာင္ကဲ့သို႔ပင္ လူအမ်ားက ဘိုးမင္းေခါင္အား လူႀကီးမိဘဆရာသခင္တစ္ဦးကဲ့သို႔ ရိုေသေလးစားအားကိုးမႈ ရွိၾကသည္ဟုဆိုသည္။ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ တစ္တန္းတည္းထားၿပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ အဘဘိုးမင္းေခါင္၏ ပုံေတာ္မ်ား၊ ႐ုပ္တုမ်ားကို ေရႊတိဂုံဘုရားစေသာ ျမန္မာျပည္အႏွံ့ ထင္ရွားေသာ တန္ခိုးႀကီးဘုရားမ်ား၊ ထင္ရွားေသာ ေစတီပုထိုးမ်ား၌ ေတြ႕ျမင္နိုင္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀ဝ ေက်ာ္ (ဘီစီ ၅၈၈ ခန႔္က) ဗုဒၶေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က 'အဇိတ' အမည္ရွိ အညတရ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးသည္လည္းေကာင္း၊ ေနာင္အခါ ထို အဇိတ ရဟန္းသည္ သကၤန္းဝတ္မွ ရေသ့ဝတ္သို႔ေျပာင္းကာ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ရွင္ရေသ့ႀကီး 'ဒိဗၺစကၡဳ'သည္လည္းေကာင္း၊ ေရႊတိဂုံဘုရားဒါယကာ သိၾကားမင္း ႏွင့္မယ္ေတာ္မယ္လမုတို႔၏သားေတာ္ ဥကၠလာပမင္းႀကီးသည္လည္းေကာင္း၊ ပုဂံေခတ္ဦး ရွင္အရဟံသည္လည္းေကာင္း၊ မြန္ဘုရင္မႀကီး ရွင္ေစာပု၏ သမက္ေတာ္-ပဲခူး (ဟံသာဝတီ) မြန္ဘုရင္ ဓမၼေစတီမင္းသည္လည္းေကာင္း၊ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ်၏ သားေတာ္-ဘိုးေတာ္ဘုရား (ဘိုးေတာ္ဦးဝိုင္း)၏ ျမစ္၊ ဘႀကီးေတာ္ဘုရား၏သားေတာ္ စၾကာမင္းသားသည္လည္းေကာင္း ဘိုးမင္းေခါင္၏ဘဝေဟာင္းပုံရိပ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟုဆိုသည္။ ** အဘေအာင္မင္းေခါင္ (ဘိုးမင္းေခါင္)၏ ဆုံးမစာ ပ်က္စီးတိုင္းလၽွင္ မပူပင္ႏွင့္ - မပ်က္စီးကာ ခိုင္ျမဲပါက ဘယ္မွာ "အနိစၥ" ရွိမည္နည္း ။ ဆင္းရဲၾကဳံမူ မညည္းညဴ ႏွင့္- ခ်မ္းသာခ်ည္းသာ ၾကဳံေနပါက - ဘယ္မွာ "ဒုကၡ" ရွိမည္နည္း ။ လုပ္တိုင္းမျဖစ္ စိတ္မညစ္ႏွင့္ - ကိုယ္လုပ္တိုင္းသာ ျဖစ္ေနပါက- ဘယ္မွာ "အနတၱ" ရွိမည္နည္း ။ ေျပာတိုင္းမရ ေဒါမထႏွင့္ - ကိုယ္ေျပာတိုင္းသာ ရေနပါက- ဘယ္မွာ "အနတၱ" ရွိမည္နည္း ။ ႀကံတိုင္း မေပါက္ စိတ္မေဖါက္ႏွင့္ - သင္ ႀကံတိုင္းသာ ၿပီးေျမာက္ပါက - ဘယ္မွာ "အနတၱ" ရွိမည္နည္း ။ အာ႐ုံဟူသမၽွ မေတာင့္တႏွင့္ - အာ႐ုံတိုင္းသာ ေတာင့္တပါက - ဘယ္မွာ "ေလာဘ" ဆုံးမည္နည္း ။ အရာရာမ်ိဳး စိတ္မဆိုးႏွင့္ ေနရာတိုင္းသာ စိတ္ဆိုးပါက - ဘယ္မွာ "ေဒါသ" ဆုံးမည္နည္း ။ သိဉာဏ္ မလိုက္ သင္မမိုက္ႏွင့္ သိဉာဏ္မရ မိုက္ေနပါက - ဘယ္မွာ "ေမာဟ" ဆုံးမည္နည္း ။ “ဗုဒၶတရား“ ေမ့မထားႏွင့္ ဆုံးမတိုင္းသာ က်င့္ႀကံပါက ဘယ္မွာ "နိဗၺာန္" ေဝးမည္နည္း ။ [၁၀] ကိုးကား pages 174 to180 Real Buddhism & Weizzas - REAL BUDDHISM The Passing of Sayadaw U Thila Wunta – Derek's Dharma Blog Dharma Fellowship: Sayadaw U Thila Wunta (၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ) မူလ ဥကၠလာဦးေစတီအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား, အတြဲ (၁၄) အမွတ္ (၂), သူရဇၨမဂၢဇင္း, ၂၇၂ -၂၇၅။ ဘိုးမင္းေခါင္ဆိုသည္မွာ .... (၁၃၁၄ ခု၊ နတ္ေတာ္လဆန္း ၅ ရက္ေန႔) ဝိဇၨာဓိုရ္ ေအာင္မင္းေခါင္၏ ထြက္ရပ္ေပါက္ရာဇဝင္ အတၳဳပၸတၱိ. အမွတ္ ၁၇၊ ဗဟန္း ၃ လမ္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕: မိဘေမတၱာပုံႏွိပ္တိုက္။ (ဇူလိုင္လ ၂၀၁၃) ပါရမီလမ္းၿပ အဘဘိုးမင္းေခါင္ မဟိဒၶိဂုဏ္ေဆာင္ ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ား. အမွတ္ ၂၂၊ မဟာေဇယ်လမ္း၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕: ကံ့ေကာ္ဝတ္ရည္စာေပ, ၁၁-၂၈။ Buddhist Backgrounds of the Burmese Revolution - Manuel Sarkisyanz - Google Books အဘေအာင္မင္းေခါင္ (ဘိုးမင္းေခါင္) ၏ ဆုံးမစာ

1 comment:

  1. LuckyClub Casino site - Login
    Lucky Club Casino | 5 minutes from the Casino · luckyclub Play on the slots or choose from a range of games with prizes at your favourite casino table. · Claim your

    ReplyDelete